måndag 20 april 2009

Stickad mössa klar och lopapeysa med döskallar påbörjad!

Nu har jag gjort klart mössan till Olivia. Den blev rätt söt. Men den vart nästan för liten tycker jag. Fast den passar nog ett tag. Så här ser den ut framifrån:



Så här ser den ut bakifrån:


Sen har jag börjat på döskalle lopapeysan. Har inte kommit så lång än men här kan ni se hur starten ser ut:



Jag har känt mig rätt bra i händerna den senaste veckan så det har gått rätt bra att sticka. I påsk var det riktigt illa. Då blev det ingen stickning alls.

4 kommentarer:

  1. Hej Lina!
    Åh vad du är duktig! Tröjan till din bror kommer bli jätte fin! Det är så kul att se allt du gör. Men vad ledsen jag blir att höra att du har ont i fingar och kroppen...har du fått medicin? Kan rekommendera en medicin som heter Arcoxia, som ges till patienter med reumatism. Jag fick den när mitt diskbråck var som sämst och jag kände förbättring redan efter 2 dagar. Det är en långtidsverkande medicin så man tar bara en om dagen, kanske kan den hjälpa dig.Håller tummarna. Så söt Olivia är på bilderna, hon har ju fått världens bästa mamma som kan sticka så fint! kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hej, jag är en stickerska som läser din blogg ibland. Jag tycker du gör så fina saker och så är det lite spännande att du bor på Island! Jag ska dit med min sambo till hösten, han kör enduro och ska på något arrangemang på ön i september. Jag tänkte lägga till dig i min länklista, ville bara kolla så du inte har något emot det.

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack! Tittade på din blogg och du gör ju själv jättefina saker. Sjalen såg avancerad ut. Kul att ni ska till Island. Hoppas ni får bra väder, då har man tur. Du får gärna lägga till mig :)

    SvaraRadera
  4. Halloj! Tack för inspiration. Har letat efter mönster på små dödskallar att använda på en hundtröja som jag fått beställning på. Nu, äntligen kan jag komma igång. Stickar massor med olika mönster och ibland får jag mixa två-tre mönster för att få garn och motiv och stickfasthet att stämma. Hoppas att du snart kan komma igång med stickandet igen och lycka till med graviditeten.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg