söndag 31 maj 2009

Stickad döskalle lopapeysa (isländsk tröja) nästan klar!

Ja det går rätt trögt och segt med tröjan. Men det beror på att jag har haft en hel del ont i fingrarna på sista tiden. Så jag stickar inte så frenetiskt som jag en gång gjorde. Men jag tänker fortsätta så gott det går. Just nu läser jag istället mycket böcker. Är fast i Twilight serien just för tillfället.
Nu har jag bara luvan kvar på lopapeysan. Jag funderade rätt länge på hur jag skulle göra den och tillslut kom jag på det. Ska göra en döskalle på den också i bak. Vi får se hur den blir tillslut. Här kommer en bild på hur mönstret blev:



Jag tycker det blev häftigt. Sen är det bara att köpa en dragkedja också å sy på den. Men jag ska ju sy ihop armar, trådar och tvätta den först så det lär ta en liten stund innan allt är klart. Har en månad på mig. Eller till den 25:e Juni. Då åker vi till Sverige i en månad. Så då måste jag ta med mig den färdig.

2 kommentarer:

  1. Gud vilken fin kofta!! Var har du köpt/hittat mönstret till det
    aldrig varit in på din sida förut men det kommer det bli ändring på =)
    MVH Elin

    SvaraRadera
  2. Hej... har du mønster på skallene???? og resten???

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg