måndag 24 oktober 2011

Video - Hur man gör för att sticka en isländsk tröja

Jag har satt ihop en video om hur man stickar en isländsk tröja.
Jag spelade faktiskt in videosekvenserna 2009 när vi bodde på Island. Sen blev det inget mer av det. Nu har jag äntligen satt ihop alla sekvenser och lagt in lite tal och text.
Hoppas ni gillar den. Den är ganska lång. Men har man aldrig stickat en isländsk tröja och vill lära sig hur man gör ska man absolut kunna sticka tröjan genom att titta på videon.

Mönstret går att hitta i ett av mina tidigare blogginlägg under GRATIS mönster och beskrivning
http://sticklina.blogspot.com/2010/02/gratis-monster-och-beskrivning-hur-man.html

Det går även att ladda ner GRATIS som PDF i min webshop Islina Garn och Design under mönster på PDF-fil.
http://www.islina.se

HÄR ÄR VIDEON:

1 kommentar:

  1. Ska precis sätta igång och sticka en islandströja och blev jätteglad när jag hittade din video, bra beskrivningar! Jag hittade dock ingen video om hur man syr ihop armhålorna, har du några tips för det?

    Tack för tipsen, Nybörjarstickarn.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg