måndag 28 november 2011

Fick infall att sticka isländska kragar

Jag fick ett infall att sticka isländska kragar för 3 veckor sedan. Jag är nu inne på min andra. Den är nästan helt klar. Den första blev så här:



Jag lade förstås upp den till försäljning i butiken:
http://islina.se/produkter/fardigstickat/halsdukar-och-kragar/islandsk-stickad-krage-dam.html

Sen kände jag att jag vill testa att byta ut svart mot vitt och tvärtom och gjorde en till som i dagsläget ser ut så här:


Det som är kvar att göra är att sy in vita uppläggningskanten, fästa trådar och sen tvätta och sträcka den lite.

2 kommentarer:

  1. Jättefina! Lägger du ut mönstret till försäljning också?
    Måste fråga hur du tvättar dina plagg. Läste på förra inlägget om centrifugering. Tvättar du dem i maskin? Hur många grader i så fall och med vilket tvättmedel?

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack!
    Jo mönstret finns till försäljning nu:
    http://islina.se/produkter/monster/monster-pa-pdf-fil/monster-rjupa-11-islandsk-krage-i-lett-lopi.html
    Jag tvättar inte mina plagg i maskin. Handtvättar i ca 30 grader i balja och sen centrifugerar jag i maskin. Jag använder ett ulltvättmedel speciellt lämpat för ullplagg, som jag köpt på Island. Jag tänker börja importera det och kommer att ha det till försäljning i min webshop förhoppningsvis nu i december.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg