tisdag 27 december 2011

Kärleksvante - vante för 2

Brorsan har fått sin julklapp fast eftersom han firar jul med sin pappa (vi har olika pappor) så har han inte öppnat julklappen än utan han får öppna den idag. Vi får se vad han säger. Mamma och syrran ska nämligen hälsa på honom. Så vi får se om han ens fattar vad det är för något när han öppnar den. Den är förstås till han och hans tjej. En kärleksvante! En vante för 2. Man sticker in varsin hand och håller varandra i handen i vanten. Mysigt!
Jag måste sticka en till mig och min älskling också såsmåningom även om man sällan har tid att gå hand i hand då en måste hålla Olivia i handen och den andra bära på eller köra Alva.
Så här blev vanten iallafall:



Är man intresserad av att sticka vanten finns den till försäljning för 20 kr via nedanstående länk:
http://islina.se/produkter/monster/monster-pa-pdf-fil/monster-handtak-20-islandska-vantar-i-lettlopi-1.html

Nu i jul har jag faktiskt också stickat ett par vantar likt lovikavantar i Álafoss Lopi. Jag ska bara tvätta upp dom lite lätt och fota dom så får ni snart se en bild. Det blev bruna vantar med lite rött mönster och rödvitbrun tofs. Fina blev dom. Ska göra ett par till alldeles strax. Ett par svartgråa till mig själv.

Just nu håller jag på med ett par kalsonger eller shorts faktiskt. Låter kanske lustigt men min sambo cyklar till jobbet varje dag han inte känner sig lite sjuk och då har han sagt att det är lite kallt om rumpan så det blir perfekt att dra över sig ett par kalsonger av ull ovanför de vanliga kalsongerna medans han cyklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg