tisdag 8 september 2009

Jag har börjat på ännu ett nytt projekt

Jag vet inte vad det är men jag tycker det är rätt trist att sticka på den där svarta lopapeysan jag håller på med. Kanske beror det på attt garnet är så svart och trist och sticksigt. Hmm.. Sen har jag ju bara stickat svart svart ett tag nu. Så för 3 dagar sen satte jag faktiskt igång med ett annat projekt. Ville göra något som gick snabbt så det blev en virkad och stickad väst från www.dropsdesign.com. Här är länken till mönstret:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=104&d_id=30&lang=se

Använder stickor 8 och ett tjockt garn, lika tjockt som till luvtröjan jag precis gjorde. Så det går himla snabbt och det är kul.
Här är resultatet hittills:


Sedan har jag iallafall satt på armarna på lopapeysan (isländska tröjan) så nu ska jag snart sätta igång på mönstret. Det som drar ut på det hela är att jag inte vet hur jag ska göra dragkedjan, jag vill inte ha den mitt fram iaf. Snett ner mot armen liksom tror jag. Så här ser tröjan ut hittills:



Men nu tror jag att jag gör klart västen innan jag fortsätter på lopapeysan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg