torsdag 24 september 2009

Västen plus en mössa är klara och nu blir det en mössa åt Olivia

Jag har varit sjuk i 1,5 vecka ungefär så det har inte blivit mycket stickning. Men jag blev faktiskt klar med västen innan jag blev sjuk fast jag har såklart inte orkat lägga ut någon bild. Hade inte tagit någon bild heller och inte ville jag göra det när jag såg ut som hej kom och hjälp mig. Sjuk och hemsk. Det kan ha varit svininfluensan men jag tror det var en vanlig säsongsinfluensa. Fast det är ju nästan samma symptom så man vet inte.
Iallafall så känner jag mig nästan helt frisk igen, lite snuva kvar och lite känningar i halsen bara. Men nu kände jag för att lägga upp en bild som är precis nytagen. Så här blev västen:



Av restgarnerna gjorde jag en mössa som passar till. Så här blev den:


Och här är en bild med både västen och mössan på:



Sedan gjorde jag en till fyrkant till en bebisfilt i ett flerfärgat rosalila garn och då blev jag så sugen på att göra en mössa till Olivia i det garnet så jag satte genast igång med det efter den fyrkanten. Gillar färgerna så mycket. Så här ser resultatet ut hittills:



Nu ska jag fortsätta lite med mössan om inte Olivia vaknar snart och självklart måste jag sätta fart på min lopapeysa som jag har liggande. Har kommit på att jag ska ha knappar på sidan nu. Så nu ska jag kunna sätta igång med det.

1 kommentar:

  1. WOW! Vad duktig du är! Västen och mössan är ju superläckra, för att inte tala om döskalletröjan. Otroligt att du får till så tydliga mönster! Nu blir jag nästan lite sugen på att försöka mig på att sticka ja me. Fast med mitt tålamod är det nog ingen idé, kommer ge upp långt innan man ser vad det ska bli... Lycka till med alla planer!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg