söndag 12 september 2010

Rosa isländsk stickad tröja (lopapeysa) till 2-3 åring klar

Jag stickade klart lopapeysan under semestern i juli men sen blev jag aldrig klar med knappkanten. Köpte knappar nu för ett par veckor sen här på Island så för 2 veckor sen sydde jag på dom. Och så har jag tvättat den. Det tog lite tid att få ut en bild här bara.
Vi har alldeles för mycket för oss. Planerar inför flytten från Island om lite mer än en månad. Fixa och greja med allt. Sen har jag börjat få foglossning och måste försöka undvika att lyfta och bära Olivia och Olivia är vildare än någonsin sen hon började på dagis. Det är svåra tider nu.

Tröjan blev iaf fin. Den är lite stor på Olivia. Den är stickad i 2 trådar plöutlopi garn (ospunnet isländsk garn). Hon kommer kunna ha den ett bra tag. Den passar nog en 2-3 åring.

Så här ser den ut:
Jag tänkte lägga ut mönstret för försäljning framöver eftersom jag gjort det själv. Om någon är intresserad är det bara att kontakta mig på mail. Liten uppdatering: Nu finns mönstret att köpa i min webbutik: www.islina.se

Här kommer en bild:


Sen har jag äntligen börjat med tyskens tjocka lopapeysa, som jag lovat att sticka. Har inte fått någon respons men det är på tiden att jag stickar den eftersom vi lämnar landet snart. Jag hoppas jag hinner göra klart den snarast.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg