torsdag 14 januari 2010

Svart lett lopapeysa till min älskling är klar!

Yes, nu är jag äntligen klar med Johans lopapeysa. Den är gjord i lettlopi. Och det blir Johans första. Han har bara en i lopi innan. Han skulle egentligen fått den i julklapp men det går inte så fort att sticka nuförtiden. Tiden försvinner så fort när man har familj. Jag har inte tvättat den än. Jag sydde precis in dragkedjan. Ville göra klart den ikväll. Och nu är det dags att gå och lägga sig. Jag borde egentligen tvättat den innan jag sydde på dragkedjan men det är ok. Men det får bli en tvätt imorgon kväll.
Så här ser den ut:



Nu ska jag snart sätta igång med nästa projekt som är en liten lopapeysa till en pojke på 4 år. Det är en familj vi känner som önskade sig den till deras son. Jag har fått garnerna så det är bara att börja sticka. Det ska bli samma mönster som på tröjan jag gjorde till deras dotter, som är 1 år äldre. Den finns med i ett av de tidigare inläggen. Dottern finns med på bild med tröjan på faktiskt.

Vi får se om jag kanske kan börja nu i helgen med den. Olivia har blivit sjuk så det kanske inte händer så mycket på stickfronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar

Populära inlägg